Sunday, June 21, 2009

|| jasad yg di tepi jalanan ||

.
.
.
lokasi : jalan kt umah aku
masa: kol 2 pg kot
kenderaan: myvi twin turbo
tarikh: 21 june 2009

sebaik shj aku lepak bersama zuer situlang reput, am si jawa, zul robinho dan chucky da boss di kedai mamak kt dpn mines, aku pon balik ke rumah dgn menaiki keta mak aku. aku rase perjalanan aku tuh panjang jer...apsl la xsampai2 agi neh...
aku pon drive mcm biase, melalui lebuhraya bukit jalil yg merentasi astro, TPM, skola sukan dan sebagainye...sampai kt simpang SIRIM aku pon bg signal ke kiri dan tros teros membelokkan kenderaan ku ke kiri dgn laju nya....
jln kt situ mmg sunyi dan time2 pagi cmni mmg xde owg lalu...aku wt xphm je la...
setelah smpai kat simpang ESSO kt umah tmn umah aku, aku pon masok kiri dan melalui kawasan perumahan yg xsiap2...
jln kt situ xde lampu dan mmg SUNYI...bg penunggang2 moto cm lala ngn chucky yg agk penakot mmg dowg pon mybe akan terkencing klo lalu kt situ..
tapi oleh kerana aku da biase ngn jln tuh, so aku cool jer la...
sewaktu aku melalui kawasan flat (yg hampir nk siap) kt area uma aku tuh, aku nmpak.........jeng jeng jeng................


mcm ade 'makhluk' yg terbaring di tgh jalan sambil diperhatikan oleh 'makhluk' yg laen...
aku memperlahankan kenderaan, utk melihat kejadian tersebut dgn lebih jelas...
sebaik jer aku sampai dekat dgn 'makhluk' yg terkulai layu tuh, aku berhentikan kenderaan turbo ku...masalahnyer, xde sowg pon kat situ yg cuba menolong....aku sowg jer ade kt tmpat kejadian tuh... 'makhluk' yg sedang memerhatikan rakannya yg hampir2 mati tu mcm sedih gle, dan mcm xtau nk wt per....kesian die....xsanggup aku nk tgk, sbb mata die hampir2 nk tekeluar dari muka nya...badannya hancur seperti digilis LRT dgn kelajuan 175km/j..tapi denyutan nadi 'makhluk' tersebut masih ade ...setelah beberapa minit, 'makhluk' tu telah mengembuskan nafas yg terakhir btol2 depan mata aku..."sape la yg sanggop buat cmni" aku bermonolog sendiri...."kesian kucing neh" sambung ku lagi...

setelah beberapa minit aku kesiankan kucing neh, lalu aku pon masok keta dan teros balik umah tanpa menolong kuncing yg dilanggar tuh(aku pon same cm org len, xtolong gk) aku balik ngn ati yg amat sedih mcm nk nangis...tapi bila smpai uma, aku tros men restaurant city, lantas terus melupakan kejadian td...


sekian..



sikucing yg meratapi pemergian kawan baeknya yg dilanggar..

sikucing yg dilanggar lari oleh pemandu yg xberhemah


p/s: klo nmpk kucing kne langga, at least korang tlg la kesiankan even korang xtolong angkat :)
gambar ini adalah ehsan dari google.com :)

8 comments:

AA said...

bg penunggang2 moto cm lala ngn chucky yg agk penakot mmg dowg pon mybe akan terkencing klo lalu kt situ.. ---> sungguh jujur anda ini~

am3r said...

[lala]
wkakakakakkakaka

::sweet black village:: said...

agak2 la nk uat cite pown tanpa bukti..
bukti kau aka picture kucin2 d ats nmpak mcm xreal mcm kejadian menimpa kau n kucing tuh..cehhhh...
dasar dah terbiasa 'copy' n 'paste' dr internet..xyah la uat kat cni..ckup la kat asssgnmt dl..:P

am3r said...

[mira]
gmba neh mmg la ehsan dari internet...
aku bukan nye wartawan metro ataupon sinar harian asik nk bwk camera kehulu kehilir, xmcm ko ngaahahha...

farwalis said...

cibai2 ko nie... weh aku da bnyak kali la lalu situ malam..mn ader terkencing...tp suar aku basah gak a kat kelengkang

Jay said...

ade gak cite kucing rupenye... hahaha....:P

am3r said...

[caki]
wkakakaka.....bdn jer besau..kiwak



[jay]
klo ko nk tau, kt uma aku ade 5 eko kucing....sume comel cm aku wkakakak...kucing aku plg comel, nme die CIKO

Jay said...

weh, aku xnk tau... hahaha...:P