Tuesday, July 21, 2009

|| cita-cita ||

.
.
.
dlu time kecik2 aku ade cita2...cita2 aku ialah untuk berbakti kepada negara...aku nk jadi askar (pengaruh dari cite "saving private ryan").. ye dlu mmg aku nk jd askar, btol la dlu aku nk jadi askar...ya Allah, xcye lak...dlu aku nk jadi askar la dol....okeh, aku smbung citer...dari kecik aku mmg nk jadi askar...aku igt agi time aku kt UK, aku nk bli mechine gun, tp mak aku x bg...so aku ape agi, mengamuk ar, arghhhhhhhh!!!!!!!!!!!!


Setelah aku mengis hampir 4 jam di dalam keta, lalu mak aku pon g la bli kt kedai yg berhampiran...aku pon berhenti menangis dan bermulalah kisah aku bersama senjata baru aku tuh..hampir setiap hari aku berlatih menembak itik2 yg sedang berenang kt kolam berhampiran rumah aku ketika itu..sedang aku berlatih, ade seorang tentera britain telah ternampak kehebatan aku bermain dgn senjata tersebut..lalu aku di tawarkan berlatih bersamanya di akedemi tembak menembak england selama beberapa tahun...


setelah lame aku berlatih menembak di UK, aku pon pulang ke Malaysia untuk berbakti kepada negara. pada dasarnya, pihak tentera malaysia tidak membenarkan aku untuk menyertai pasukan mereka, kerana aku terlalu comel untuk terbunuh dalam medan perang..tapi aku xkire, aku nk jugak masok dlm tentera darat malaysia..setelah bermesyuarat dengan menteri2 dan exco2 tertinggi, aku berjaya menyertai pasukan tentera tersebut. aku amat berbangga kerana akhirnya dapat juga aku berbakti kepada negara.


aku dihantar utk bekursus di dalam hutan yg dirahsiakan lokasinya..aku telah di lantik menjadi ketua skuad elit untuk membenteras komunis2 yg mengganas ketika itu..setiap hari aku akan berlatih untuk memantapkan skill dlm bidang persenjataan. dan aku akan memastikan anak2 buah aku mengikut kata aku sbg ketua. tidak lupa, setiap petang aku akan berkawad selama 7 jam tanpa henti bg mengekalkan tahap fitness mereka.



setelah beberapa bulan aku melatih pasukan elit ini, aku telah di arahkan oleh ketua pegawai perisikan negara untuk berkawal di sepadan thailand. hampir 10 tahun aku berkawal di sana, dan beribu2 komunis telah mati di tangan aku..betapa hebatnya aku ketika itu...masok tahun ke 11, aku mula bosan idop di hutan yg penuh dgn kekejaman itu, aku kembali ke markas tentera di kuala lumpur. aku kemudiannya berjumpa dgn rakan2 yg seangkatan ketika di UK dulu..aku amat gembira..mereka semua sebelum ini telah ditempatkan di merata2 tempat, termasuk jln 3 bandar baru bangi, jln sg lembing kuantan, balok, machang, pasir tumboh kelantan, technology park malaysia, upm, ukm, UCTI, unikl, klmu dan byk agi dgn tujuan untuk berbakti kepada negara dan untuk mematahkan serangan komunis yg selalu kelihatan di kawasan tersebut..oleh kerana aku terlalu rindu dgn mereka, aku telah mengambil gambar bersama mereka untuk di jadikan kenangan..


setelah hampir 20 tahun aku bergelumang dgn dunia yg amat kejam, penuh dgn darah dan pembunuhan ini, aku berhenti menjadi tentera..tetapi, ade yg menghargai jasa dan semangat perwira aku ketika bekhidmat menjadi tentera..aku telah dipanggil ke istana untuk dikurniakan Pingat Kesatria Negara..aku tidak mahu semua ini, aku ikhlas bekorban apa saja untuk negara..setelah dipujuk oleh perdana menteri ketika itu menerusi panggilan telefon dan sms beberapa kali, aku mengalah...dan aku menerima pingat dan sijil itu...


setelah berhenti menjadi tentera, aku telah menjadi penyanyi nasyid sepenuh masa di salah sebuah kelab yg ternama di dunia(Las Vegas). tiada lagi pertumpahan darah yg berlaku di dlm karier aku kali nih..aku semakin dikenali dan sering mendapat undangan daripada PBB, BBB, DBP dan byk agi...

sekian terima kasih..~hepi ending :))

13 comments:

farwalis said...

undangan dari DAP tak dapat ke sialllll???? hahahahhahahaaa bangang!!!

am3r said...

[caki] sori, parti politiknyer offer, aku tolak mentah2

AA said...

mer. gambar pengakap tuh, kau DEPAN SEKALI YANG GEMOKKKKKKKKKKK tuh kannnnnnnn~ ahhahahhahahha!

::sweet black village:: said...

hahahaha...
mcm celakak je crita...
nk menangis je aku bc cite ganas kau nih...bodo pya org...

p/s: kau igt lagi erkk, bape jam kau nangis kecik2 dulu2?xbleyh bla la weyhhhh..
hahahaha

am3r said...

[lala] yer la....kan aku ketua skuad elit, mestila depan sekali dowww....comel kot




[mira] best x citer aku, ni sume preparation utk buat karangan bg mendapatkan tajaan MARA hahahahah

Dee said...

amer pembuli budak2! hahaahahaha :DD

am3r said...

[dd] aku yg dibuli oleh kwn2 dowh....mcm cite buli tuh, sedih aku

farwalis said...

amer tahniah kalau mara taknak taja ko.. biar aku taja.. aku taja guna penyepak aku yang gagah..

am3r said...

[caki] pas ko taja aku, meh aku tajak kepale ko wkakakak

::sweet black village:: said...

if kau send cmni, MARA taja double weyh..try la...hahaha

pstt: jmp d ucti nnt ok...:))
haha

am3r said...

[mira] klo xdpt, siap ko...aku masok lim kok wing ar, lg mura...ko g la sane sensorang ngahhahah

*suZi3_1909* said...

abg!cte cm bangang!lawak gle!
sengal2!ta ley dinafikan ag..haha..
wani ta0 budak yg pngakap tu abg yg mne..
ap ney,kjp pngakap,kjp krs..isk3..
kesetiaan tade bt0l..haha..

am3r said...

[wani] erk.......skuad elit kot, mne ade pengakap ngn krs hahahha.....