Monday, January 18, 2010

|| xpercaye sudah!!! ||

.
.
.
dikala malam yang sunyi, angin meniup sayu helaian rambutku dan mengerbang lah ia(angin kipas)..kedengaran lagu menyesal nyanyian Ressa Herlambang dari speaker Edifier putih yang berusia hampir empat tahun ini..lunak suaranya, cukup membuatku terkenang kisah-kisah lama rentetan hidupku..lagu nyanyian artis indonesia yang kian popular di tanahmelayu ini, diberikan oleh seseorang kepadaku..sungguh asyik..

"AM!!! td cat farish ngn ahmad idham jumpa bangah kat alamanda" kata-kata abg kesayanganku ini cukup membuat ku terkujat dan erti kata lainnya terkejut lalat(ade ke istilah ni?)

aku lansung tidak perasan dengan kehadiran abang aku ni....


"hishh, wat tekejut je" aku berseloroh..

"yeke? diorang nk mintak otograph ke ape?" sambung ku memulakan bicara..

"abis buat ape agi diorang nk jmpe bangah kalau tak pasal otograph?" jawab abangku selamba..

"perghh gempak seh" aku buat-buat percaya...

"ko xcaye ke?" tanya abangku dengan serious...

"kenapa, nak kena percaya ke?" tanya ku balik (mcm rancangan spontan lak~~sesi soal menyoal)

"kena la caye, bangah kan abang..." jawabnya lalu blah dari bilikku dengan cool nya..


aku tergelak~~"ntah pape abang aku nie" bisikku sendiri.

lalu diberi gambar ni kepadaku :D






2 comments:

Jay said...

abang mu mmg style la.. hohoho..:P

farwalis said...

cat. asal tak nyanyi lagu henjut kat adnan sempit?